
Sitter i lugn och ro och slö-tittar på ett i raden av alltför många avsnitt av "2 1/2 men" -(var inte Charlie Sheen ansedd som riktigt cool på 80-talet?). Amerikanska sitcoms är ju en lagom aktivitet när man vill koppla av hjärnan och bara glo på något totalt harmlöst för en stund.
Jag vet inte om jag somnade till en stund och vaknade i en Zombie-film från tidigt 2000-tal. En mycket blek, ung kvinna skrider mot mig och ler lite underfundigt som om hon precis hittat sitt offer och nu tänker på hur hon ska göra middag av min lagom "sitcom-avkopplade" hjärna. Döm av min förvåning när Zombie-attacken avbryts med en logotype för Apoliva - Apotekets hudvårdsserie (nu även för Zombies - eller..).
Ska jag vara lättad över att jag inte blev Zombie-käk eller ska jag vara oroad över att det finns ett marknadskontor som ärligt trodde att den nya reklamfilmen skulle locka folk att köpa Apoliva. I mina ögon säger inte filmen någonting om vad produkten gör för huden eller vem som ska använda den. En slogan i stil med "för svenska förhållanden" dyker upp på slutet - kanske kan alltså hudvårdskrämen användas som massageolja och på så vis få knakande äktenskap att få en erotisk boost under grältunga semestertider.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar