
Varför valde denna optikerfirma att exponera sina glasögonbågar på just en banan?
Ja, många frågor dök upp i mitt yrvakna huvud denna onsdagsmorgon -hur är tanken att kunderna ska relatera till bananen? Vill människor se ut som bananer? Framhävs glasögonbågarna av bananens form eller är de ekologiskt nedbrytbara? Är det en ordvits där "bågar" ska associeras med "bananer"? Finns det skalfördelar med att välja denna optiker?
Vad blir efterföljaren i kampanjen? En falukorvsring med 20 glasögonbågar eller kanske en apelsin med glasögon med slogan "-det klyftiga valet" (ok, jag bara skojar). Jag fattar fortfarande ingenting.
Förmodligen har de stackars optikerna träffat en reklambyrå som på något märkligt vis lyckats övertyga dem om att detta är en riktigt vass kampanj, eller så har optikerna ägnat en kafferast åt att fixa något eget i Photoshop. Det vi kan konstatera är att kostnaden för en dålig annons är lika hög som för en bra, skillnaden är att en bra annons renderar i intäkter samtidigt som den bygger ditt varumärke.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar